عملیات برقی كردن مسیر دو خطه راه آهن مشهد _ تهران آغاز شد
نوشته شده توسط : breketid

مجری طرح برقی كردن خط آهن مسیر مشهد _ تهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه با هدف كاهش زمان سیر قطارها و افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر در مسیر 926 كیلومتری مشهد _ تهران اجرا می شود.

'نورالله بیراوند' افزود: با اجرای طرح زمان سیر قطارها در این مسیر از 12 تا 13 ساعت به شش ساعت كاهش می یابد.

وی گفت: گنجایش جا به جایی مسافر نیز در مرحله نخست اجرای طرح از 13 میلیون نفر به 20 میلیون و در مرحله دوم تا 50 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

او همچنین از افزایش سرعت قطارها به حدود 200 كیلومتر در ساعت خبر داد و اظهار داشت: این دو مرحله بر روی خط آهن موجود انجام می شود كه مرحله نخست متناسب با تقاضای موجود بوده اما مرحله دوم به تناسب افزایش تقاضا اجرایی می شود.

مجری طرح برقی كردن خط آهن مسیر مشهد _ تهران گفت: از جمله مشخصات ویژه این طرح ورود نوعی فناوری خاص و به روز در راه آهن می باشد كه بستر افزایش سرعت و تشكیل قطارهای سنگین را فراهم می كند تا بتوانیم ظرفیت حمل بار و مسافر را تا اهداف مورد نظر ارتقا دهیم.

وی از اجرای طرح به روش سرمایه گذاری bot(ساخت، بهره برداری و انتقال) خبر داد و بیان كرد: طرح توسط بخش خصوصی اجرا شده و بهره برداری و نگهداری از خط تا زمان استهلاك سرمایه توسط سرمایه گذار خواهد بود.

بیراوند ادامه داد: كل میزان سرمایه گذاری این طرح 41 هزار میلیارد ریال است كه در مرحله نخست بر اساس برآورد های انجام شده 25 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینكه امروز شاهد آغاز اجرای مرحله نخست یك این پروژه هستیم گفت: برقی كردن مسیر خط آهن مشهد_ تهران ظرف مدت دو سال انجام خواهد شد.

او افزود: پیش بینی شده كه ضمن استفاده از ناوگان موجود متناسب با سرعت 200 كیلومتر در ساعت قطارها و افزایش ظرفیت، از ناوگان جدیدی نیز استفاده شود.

مجری طرح برقی كردن خط آهن مسیر مشهد _ تهران گفت: از جمله الزامات این قرارداد تولید ناوگان ریلی مورد نیاز این پروژه در داخل كشور است.

2713/659





:: برچسب‌ها: آب , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: